Шугалевич Ольга Анатоліївна

 

 

Вихователь ГПД

 

Проблемна тема:  Гра як засіб навчання і виховання на ГПД.

Моє кредо: Гра – це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живлющий потік уявлень, понять про навколишній cвіт.

Стаж роботи: 1 рік 5 місяців.

Закінчила Сарненський педагогічний коледж  Рівненського державного гуманітарного університету.

Спеціальність - Початкове навчання. Керівник гуртка комп'ютерної підготовки в школі.

Молодший спеціаліст.

Є студенткою 3 курсу РДГУ педагогічного факультету.

Хоббі: люблю вишивати, малювати, танцювати.

 

Виховний захід

Тема: Гра – подорож «Що означає бути добрим?»

Мета: формувати етичні норми поведінки в суспільстві і спілкування одне з одним; дати уявлення про категорії добра і зла; розвивати емоційно-ціннісну сферу учнів; виховувати людські чесноти. Обладнання: аудіозаписи; плакати та картки з прислів’ями; малюн­ки казкових героїв; тексти оповідань; картки з рисами характеру; «Пам’ятки культурної дитини».

 

ХІД ЗАХОДУ

I.       ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.     Слухання пісні Наталії Май

ПІСНЯ НА ДОБРО

Посміхніться, люди, нам єднатись час,

Знаю я, що буде все гаразд,

На усіх і доля й воля в нас одна,

Приспів:

 

Тож нехай єдина думка нас єдна.

Буде сонце в синім небі й світло у вікні,

А іще чого вам треба розкажіть мені,

Буде сонце й небо синє й щоб там не було Заспіваєм вам уклінно пісню на добро.

Біла скатертина й жито на столі,

Доки пісня лине — то живі і ми,

На усіх молитва Божа в нас одна,

Тож нехай єдина думка нас єдна!

Приспів.

Учитель. Ось ви послухали пісню. Як ви вважаєте, чому буде присвячена наша година спілкування?

—     Так, доброті, звичці робити добро.

Звичка — це поведінка, образ дій, схильність, що стали в житті звичай­ними, постійними. Прислів’я свідчить: «Посієш звичку — збереш характер».

—     А що, на вашу думку, означає слово доброта? З чим у вас асоціюється це слово? Що вам відразу спадає на думку, коли ви чуєте слово доброта?

—     Бачите, як по-різному ми уявляємо собі це поняття. А щоб краще розі­братися, що ж таке справжня доброта, ми вирушимо в незвичайну подорож у світ Доброти.

 

2.      Острів Прислів’їв

Учитель. Ще здавна люди прагнули до добра і ненавиділи зло. І цю думку вони відбили в прислів’ях, які передаються з вуст у вуста. Тому насамперед ми попливемо на острів Прислів’їв.

•           Лагідне слово і залізні двері відкриває.

•           Тепле слово і в мороз зігріє.

•           Добре слово потрібне людині, як хліб і вода.

•           Одне приємне слово, наче сад цвіте.

•           Мудре слово збережи, а погане — геть жени!

—     Про які звички говориться в цих прислів’ях і приказках?

►► Робота в групах

Кожній групі видаються «розсипані» прислів’я. Учням треба зі слів і сло­восполучень зібрати прислів’я, обговорити в групі, в чому полягає зміст цього прислів’я, а потім усім розповісти про це.

1-   ша група. Добре слово людині, що дощ у посуху.

2-   га група. Добре слово і залізні ворота відчиняє.

3-  

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.      Місто Ввічливості. Гра «Хвости»

—    У ч и т е л ь. З цих прислів’їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, що Доповніть вірші потрібними словами ввічливості.

Заходить Галя до кімнати,

Забула Галя, що сказати.

Стоїть, мовчить, анітелень,

— Кажи, Галинко: ... («Добрий день»).

Якщо бажаєш висловити подяку,

Промовити потрібно: ... («дуже дякую»).

Коли мене сварять, я намагаюсь Завжди казати чемно: ... («вибачаюсь»).

І в Україні, і в Росії, і в Словаччині

Всі кажуть на прощання:... («до побачення»)

 

2.      Міс Культури. Аналіз ситуацій

Учитель. Обговорювати поведінку інших людей легко. А як би ви самі вчинили в цих ситуаціях?

►► Ситуація 1

Дівчинка обурено скаржилася мамі: «У дворі є такий поганий хлопчик — увесь час зве мене Валькою». «А ти як його звеш?» — запитала мама. — «Я його взагалі ніяк не зву. Я йому просто кричу: “Ей, ти!”».

—     Чи правильно вчиняла дівчинка?

(Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені, показуючи йому при­клад, а не кричати «Ей, ти!».)

►► Ситуація 2

Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?».

—     Яких помилок припустився хлопчик?

(1)         Потрібно було не кричати, а говорити; 2) Хлопець забув ужити слова ввічливості — «Скажіть, будь ласка»; 3) Правильно говорити «котра го­дина», а не «скільки годин».)

 

3.      Казкова долина. Вікторина

Учитель. Так, непросто, виявляється, бути ввічливою і культурною лю­диною. Цього необхідно вчитися все життя. А допомагають нам у цьому не лише наші батьки, учителі, але й старі, добрі казки. Наш подальший шлях ле­жить у Казкову долину. Адже саме в казках добро завжди перемагає зло.

Давайте, діти, згадаємо, які казкові герої творили добрі справи, приносили радість оточенню. А допоможе нам у цьому Казкова скриня. Ми маємо здогада­тися, кому належать ці предмети. (Капелюх, фонендоскоп, троянда, квіточка- семицвіточка)

1)     Цей казковий герой носив широкополий капелюх. З прекрасною шар­манкою він ходив по містах, співом і музикою добував собі на хліб. Він вряту­вав ляльок від злого Карабаса-Барабаса і відкрив для них чудовий театр. (Папа Карло)

2)     Лікував звірів і птахів, урятував хворих звірів Африки. (Айболить)

3)     Це були улюблені квіти дівчинки, яка виявилася сильнішою за Снігову королеву і врятувала свого друга з крижаного полону. (Герда)

4)     Ця дівчинка використала останню пелюстку, щоб допомогти видужати хворому хлопчикові. (Женя з казки «Квіточка-семицвіточка» В. Катаєва)

 

4.      Країна вірних друзів. Читання й обговорення оповідань В. Осеєвої

Учитель. А ви, діти, умієте творити добрі справи, надавати допомогу близькій людині? Ми дізнаємося про це, вирушивши до Країни вірних друзів.

—     Спробуйте переробити кінцівку розповіді так, щоб усі були задоволені й щасливі.

ТРИ ТОВАРИШІ

Вітя загубив сніданок. На великій перерві всі діти снідали, а Вітя стояв осторонь.

—     Чому ти не їси? — запитав його Миколка.

—     Сніданок загубив.

—     Погано, -— сказав Миколка, відкушуючи великий шматок білого хліба. — До обіду далеко ще!

—     А ти де його загубив? — запитав Мишко.

—     Не знаю, — тихо сказав Вітя і відвернувся.

—     Ти, напевно, в кишені ніс, а потрібно в сумку класти, — сказав Мишко.

А Володя нічого не запитав. Він підійшов до Віті, розламав навпіл шматок

хліба з маслом і протягнув товаришеві:

 Бери, їж!вас оточують. Перший крок до доброти — це добре слово. Тому ми вирушаємо до міста Ввічливості.

 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Учитель. Діставшись Доброї землі ви, напевно, зрозуміли, що у кожної людини, великої і маленької, — свій шлях до доброти.

Шлях до доброти — нелегкий, довгий шлях, на якому людину чекають зльоти і падіння, спуски і підйоми, чергування добра і зла. Навчитися бути по-справжньому добрим нелегко. Людина повинна частіше зупинятися і роз­мірковувати над своїми вчинками.

А я сьогодні всім дякую за теплу, довірчу розмову, за добрі, розумні думки, за творче ставлення до роботи.

Добрі слова — корені.

Добрі думки — квіти.

Добрі справи — плоди.

Добрі серця — сади.

Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур’янами, наповнюйте його сонячним світлом, добрими словами і добрими справами!